Hvad taler for at hyre en blogger?

07 April 2021
Silje Hansen

editorial

Som virksomhed er der mange forskellige måder, du kan nå ud til dine kunder på. En af dem er gennem gode, velskrevne og spændende tekster, og lige præcis her, kan en blogger komme på banen. En blogger kan nemlig være guld værd, hvis ikke du selv er den mest rutinerede, når det kommer til tekstforfatning – eller hvis du bare ikke har flair for at skrive tekster. Heldigvis kan en blogger komme dig til undsætning. 

De gode grunde til at hyre en blogger

Med en blogger kan du få hjælp til at lave diverse blogindlæg. Det kan være indlæg, som er relateret til virksomhedens produkter, da I måske står til at skulle lancere noget helt nyt. Et blogindlæg kan også laves, så det bliver en guide, en manual eller lignende, som kan hjælpe og informere dine kunder. Dette er selvfølgelig kun få eksempler på de emner, en blogger kan kaste sig over. 

En blogger kan generelt ses som en forlænget arm, der hjælper med at sætte fokus på de emner, nyheder m.m., som I gerne vil fremhæve for jeres kunder. Derudover kan en blogger også være lige det kreative indspark, I har haft brug for, hvis I er i tvivl om, hvordan I skal gribe jeres content marketing an. En blogger kan nemlig også komme med inputs til forskellige emner og måder, I kan fange potentielle og eksisterende kunders opmærksomhed på. 

Sådan finder du din næste blogger

Hvis du tænker, det kunne være interessant at hyre en blogger, så kan du tage kontakt til et content bureau. Her kan bureauet sætte en af deres tekstforfattere på den opgave, du ønsker at få løst. Før bloggeren begynder på din opgave, så er det selvfølgelig et must, at der laves en god forventningsafstemning mellem dig og bureauet, så du får pointeret de ønsker, du måtte have til vedkommende der skal skrive for din virksomhed. 

More articles